• Dezinfekcia

Ako často by ste mali hĺbkovo čistiť kanceláriu?

Mnohí ostanú skutočne prekvapení koľko práce je s čistením kancelárie. Ide o každodenné upratovanie a to ešte nehovoríme o kvalitnom hĺbkovom čistení. To je potrebné z hygienických dôvodov a vďaka nemu je následne uľahčená rutinná upratovacia práca.

Od čoho závisí hĺbkové čistenie?

Dôležité je zabezpečiť, aby boli vaše kancelárske priestory upratované v pravidelných intervaloch. Hĺbkové čistenieznamená, že sa upratujú aj málo viditeľné a ťažko dostupné plochy. Všeobecne platí, že raz za štyri až šesť mesiacov je vhodné precízne upratovanie kancelárie v závislosti od toho, koľko ľudí v nej pracuje.

Hĺbkové čistenie krok za krokom

Hĺbkové čistenie závisí aj od pravidelných rutinných upratovacích návykov. Na konci každého pracovného dňa je potrebné dať do poriadku pracovný stôl a na svoje miesto dokumenty. Taktiež je dôležité zaistiť, aby bola kancelária dobre vetraná. Tým dosiahnete, že sa bude usadzovať menej prachu. Hĺbkové čistenie začína umytým okien a vyčistením čalúnení. Tieto povrchy sa čistia sezónne. Nasledujú činnosť, ktoré je potrebné vykonávať častejšie. Ide o vyčistenie a zbavenie prachu všetkých povrchov.

Začína sa z hornej časti miestnosti; najskôr svietidlá, koľajnice a vysoké police alebo vysoký nábytok. Nápomocný býva rebrík alebo prachovka s vysokým dosahom. Postupuje sa k pracovným stolom, stoličkám, skrinkám a podlahe. Ak máte v kancelárii izbové rastliny aj tie je potrebné zbaviť nánosov prachu. Dôležitá je dezinfekcia pomocou dezinfekčných čistiacich prostriedkov, najlepšie sú tie, ktoré nezanechávajú šmuhy. Znova začnite s povrchmi v hornej časti a postupujte smerom nadol. Netreba zabudnúť na detaily ako je telefón, klávesnica, kľučky na dverách a vypínače. Nasleduje čistenie podlahy.

V prípade kancelárskych priestorov s kobercami je vysávanie potrebné každý týždeň. Pri hĺbkovom čistení kobercov je potrebné špeciálne vybavenie, ktoré odstraňuje nečistoty, baktérie, plesne a roztoče. Pri tvrdých podlahách sa využívajú dezinfekčné prostriedky. Treba dbať na vyčistenie rohov a hrán. Akonáhle je hĺbkové čistenie dokončené a podlahy sú suché, je načase vrátiť všetko na svoje miesto a zreorganizovať. Odložte všetky lavice a nábytok na svoje správne miesta, zapojte počítače späť a pripravte sa na to, aby ste si mohli užívať žiarivo čistú kanceláriu.